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Unidade: Portal
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Kids 4B - Healthy cereal bar

   Our picnics have always had the idea that each student bring some kind of healthy food to share with the group. In the last one, one of our students questioned after seeing cereal bars, if that would be healthy. So, we came up with the idea to prove this by making ourselves our cereal bar.

     In partnership with Frédina (Nutrifam), the nutritionist, we "got our hands dirty". The experience has resulted in a very healthy and tasty bar that you can do yourself at home.

Recipe:

·  2 mashed bananas

·  ½ cup granola

·  1 tablespoon grated coconut

·  1/3 cup raisins

·  2 cups oat flakes       

·  1 tablespoon honey

·  1 spoon of chocolate 40%


Knead the bananas and add granola, grated coconut, raisins and oat until well combined, spread the dough onto the greased baking pan.

Mix the honey and the chocolate and cover the dough gently.

Bake in a preheated oven at 180°C for approximately 20 minutes.


     Nossos piqueniques sempre têm como proposta que cada aluno traga um alimento saudável para compartilhar com o grupo. No último deles, um de nossos alunos questionou ao ver barrinhas de cereais, se seria este um alimento saudável. Surgiu então a ideia de comprovarmos isto fazendo nós mesmos a nossa barra de cereais.
     Em parceria com a nutricionista Frédina (Nutrifam), "colocamos as mãos na massa". A experiência resultou em uma barra muito saudável e saborosa, que você também pode fazer em casa.

Receita:

·  2 bananas amassadas

·  ½ xícara de granola

·  1 colher de sopa de coco ralado

·  1/3 de xícara de uvas passas

·   2 xícaras de aveia em flocos

·   1 colher de sobremesa de mel

·   1 colher de chocolate 40% 

Amasse as bananas, a granola, o coco ralado, as uvas passas e a aveia formando uma massa, forre o fundo da assadeira já untada com manteiga sem sal.

Misture o mel e o chocolate formando uma papinha e cubra a massa delicadamente.

Leve para assar em forno pré aquecido em 180°C por aproximadamente 20 minutos.

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